ER DER NOGEN? Tør du at overnatte på nogle af verdens mest hjemsøgte hoteller?

ER DER NOGEN?

Tør du at overnatte på nogle af verdens mest hjemsøgte hoteller?

København, XX. oktober 2017 – Hvis man er en af dem, der er til både slik OG ballade, kan man gøre noget ekstra ud af Halloween-planerne og supplere den makabre udklædning med et vaskeægte hjemsøgt hotel. En ny undersøgelse1 fra Hotels.com® viser, at næsten en ud af tre europæere (27 procent) helt sikkert kunne finde på at overnatte på et sted, der var hjemsøgt, og at næsten to femtedele (38 procent) ville overveje at udsætte sig selv for en nats rædsler. Derfor har vores overnatningseksperter sammensat en liste over de mest hjemsøgte hoteller i verden for at sprede lidt uhyggestemning.

1. Ballygally Castle, Nordirland

Hvis det at bo på et slot ikke er magisk nok for dig, kan du reservere spøgelsesværelset på Ballygally Castle i Nordirland – så er der redt op til en oplevelse af de mere skumle. Det siges nemlig, at slottet hjemsøges af hele tre venligsindede genfærd, der spøger i tårnene, men et af slotsværelserne er efter sigende stadig beboet af den oprindelige slotsherres hustru, Lady Isabella Shaw. Gæster, der har overnattet på det hjemsøgte værelse for enden af vindeltrappen i den ældste del af slottet, har hørt en ildevarslende banken på døren. Slottet tilbyder desuden en spøgelsesvandring, hvor du kan være heldig at støde på de to andre gengangere og lære mere om bygningens historie.

Ballygally Castle har værelser fra 741 DKK pr. overnatning.

1. Bourbon Orleans Hotel, New Orleans

Det ikoniske Bourbon Orleans Hotel i byens smukke franske kvarter har en spændende og broget fortid bag sig. Oprindeligt husede bygningen det elegante og historiske Orleans Ballroom and Theatre, men i slutningen af 1800-tallet blev det konverteret til et kloster, så fortællingerne om de hjemsøgte værelser har lige så mange år på bagen som selve hotellet. Hotellet får fremragende gæstebedømmelser, rangerer som et af New Orleans mest populære hoteller og er så uhyggeligt, at det er blevet et fast indslag på spøgelsesvandringen New Orleans Ghost & Spirits.

Bourbon Orleans Hotel har værelser fra 833 DKK pr. overnatning*

1. Hotel Burchianti, Firenze

Dette boutique-hotel er ganske vist smukt at se på, men det er ikke for folk med sarte nerver. Rygtet siger, at det myldrer med spøgelser og fangede ånder. Hotellets gæster har fortalt, at de har set børn løbe på gangene og spøgelset af en kvinde, der sad i en stol. Ud over den uhyggelige atmosfære kan gæsterne også studere de oprindelige vægmalerier fra 1500-tallet, som titter frem på nogle af hotellets vægge. Sidste år blev et af hotellets spøgelser rent faktisk foreviget på kamera, så hvorfor ikke tage chancen og reservere et værelse den 31. oktober?

Hotel Burchianti har værelser fra 708 DKK pr. overnatning*

1. Toftaholm Herrgård, Sverige

Har du modet til at overnatte på den idylliske Toftaholm Herrgård, som ligger lige ned til søen Vidöstern i det sydlige Sverige? Gæsterne på hotellet, som er en gammel herregård fra det 15. århundrede, har oplevet mange uforklarlige hændelser – fra mærkelige lyde til døre og vinduer, der er blevet lukket i løbet af natten. Man mener, at hotellet er hjemsøgt af en ung bondedreng, som forelskede sig i baronens datter og hængte sig, da han blev tvunget til at gifte sig med en anden.

Toftaholm Herrgård har værelser fra 839 DKK pr. overnatning*

1. The Russell Hotel, Sydney

Russell Hotel tilbyder spøgelsesvandringer til de gæster, der vil vide mere om stedets hjemsøgte fortid. Det ligger i området The Rocks, som i dag er en trendy del af byen, men som før i tiden tiltrak lyssky typer og barske sømænd. Det siges, at en af disse sømænd aldrig forlod stedet og den dag i dag hjemsøger værelse otte. Flere gæster har fortalt, at de har set ham stå i fodenden af sengen og stirre på dem.

The Russell Hotel har værelser fra 675 DKK pr. overnatning*

1. The Mermaid Inn, Rye

Den hyggelige og historiske Mermaid Inn i Rye i East Sussex plages af adskillige genfærd og har sit helt eget spøgelsesværelse. Selv berømtheder har fortalt, at de er blevet vækket af mystiske lyde på dette værelse. Forkæl dig selv med en rigtig godte (eller en gyselig ballade) til Halloween i år, og book et ophold, som vil skræmme dig fra vid og sans.

The Mermaid Inn har værelser fra 825 DKK pr. overnatning*

Er du i stødet til lidt ekstra uhygge til Halloween? Tilmeld dig Hotels.com Rewards for at spare penge, og få en bonusovernatning, når du har optjent 10 nætter, så du får lidt mere tid til at komme dig oven på din forskrækkelse**.

+++

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, et af verdens førende websites til booking af overnatningssteder, som spænder fra internationale kæder og strandresorts til lokale favoritter og bed & breakfast-tilbud. På websitet finder du alle de informationer, du skal bruge for at booke det perfekte ophold. Kunderne opnår omgående besparelser i form af hemmelige priser** via vores booking-app til mobilen, og Hotels.com’s Rewards-medlemmer kan optjene og indløse bonusovernatninger*** på tusindvis af overnatningssteder i hele verden. Hotels.com Mobile Concierge til iPhone er som at have en lokalkendt ekspert lige ved hånden og giver dig direkte adgang til tjenester såsom transport, udbringning af mad, restaurantreservationer og aktiviteter.

© 2017 Hotels.com, LP. Hotels.com, The Obvious Choice, Hotels.com Rewards og Hotels.com-logoet er enten registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Hotels.com, LP i USA og/eller andre lande. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere.

*De angivne priser i denne pressemeddelelse er korrekte pr. 9. Oktober 2017 og afhænger af tilgængelighed. Alle priser på Hotels.com inkluderer værelsesprisen plus skatter og gebyrer, men i visse byer skal man betale en ekstra turistskat pr. person pr. overnatning. Hvis du ønsker yderligere information, kan du se det beløb, der skal betales i skat, under Hoteloplysninger.

**Hemmelige priser er tilgængelige for brugere af Hotels.com-appen, Hotels.com® Rewards-medlemmer og enkeltpersoner, som optjener hemmelige priser på websitet ved at tilmelde sig Hotels.com’s nyhedsbrev. Hemmelige priser vises på de sider i dine søgeresultater, hvor der er et banner med teksten “Din hemmelige pris”. Gælder kun udvalgte hoteller og datoer. De komplette vilkår og betingelser er gældende.

***Bonusovernatninger inkluderer ikke skatter og gebyrer. Bonusovernatningens værdi er beregnet ud fra gennemsnitsværdien af alle de 10 optjente overnatninger. Læs de komplette vilkår og betingelser her.