Svenskerne giver resten af Norden baghjul og fylder mest på Hotels.com’s Most Wanted-liste

31 hoteller i Norden har året igennem kæmpet om at blive kronet som ‘Most Wanted’ på verdensplan ved Hotels.com® Loved by Guests Awards 2018, hvor dommerne er gæsterne selv.

Helsinki indtog førstepladsen på listen over nordiske byer med flest prisbelønnede hoteller, men som rejsende kan man checke ind på prisbelønnede hoteller i mere end 90 større og mindre byer i regionen. Sverige endte helt til tops på Most Wanted-listen med 11 hoteller, Finland blev nummer to med 8 hoteller, og både Danmark og Norge havde 6 hoteller på listen. I Sverige og Danmark var Most Wanted-hotellerne spredt over hele landet – for eksempel lå Danmarks seks prisbelønnede hoteller i seks forskellige byer, mens Sveriges 11 var fordelt på ni byer. I Finland og Norge var billedet mere centraliseret, idet de fleste af Most Wanted-hotellerne lå i kun tre forskellige byer i hvert af de to lande.

Top 5 over byer i Norden, der har vundet Loved by Guest Most Wanted Awards:

1. Helsinki, Finland – 5 hoteller
  2. Oslo, Norge – 3 hoteller
  3. Stockholm, Sverige – 3 hoteller
  4. Bergen, Norge – 2 hoteller
  5. Jyväskylä, Finland – 2 hoteller

Hotels.com mener, at den bedste måde at finde frem til Most Wanted-hoteller på er at spørge gæsterne selv, så det var lige, hvad de gjorde. Det er et velkendt faktum, at bedømmelser har fået større betydning end den officielle stjerneangivelse, så Hotels.com gennemgik mere end 25 millioner gæstebedømmelser på Hotels.com for at finde vinderne.

Konkurrencen var hård, og hele 3.400 hoteller i 91 lande havde fået fremragende bedømmelser. Vinderhotellerne skulle have en bedømmelse på 9,4 (af 10) eller derover for at kunne kalde sig et af verdens Most Wanted-hoteller. I Norden kom 31 hoteller med i det fine selskab.

På verdensplan stormede USA ind på førstepladsen med 1.498 Most Wanted-hoteller, hvilket var langt flere end konkurrenterne Italien (232), Storbritannien (192), Canada (126) og Spanien (101), som var de øvrige lande i top 5 over flest Most Wanted-priser.

De byer i verden, hvor der er størst sandsynlighed for, at man som rejsende checker ind på et Most Wanted-hotel, er: Rom (39), Firenze (38), London (36), Hanoi (36) og Venedig (32), og her stikker italienerne altså af med hele tre byer i top 5. For at få de bedste priser på hoteller på disse destinationer, skal du downloade Hotels.com-mobilappen, som giver adgang til hemmelige priser.

Den absolutte top

22 hoteller i verden kan prale af at have et fremragende gennemsnit på ’10 ud af 10′ for alle bedømmelser i 2017, hvilket må siges at være imponerende. Her var det Storbritannien, der gjorde det bedst med seks hoteller i denne gyldne kategori, mens der var fem i USA og to i Tjekkiet. Korea, New Zealand, Vietnam, Island, Portugal, Tyrkiet, Brasilien, Canada og Bali havde alle ét hotel hver med en perfekt bedømmelse.

Klassens bedste

Uanset om du er på jagt efter forkælelse, en hyggeferie i en liggestol hjemme i Danmark eller rendyrket luksus, har Top 100-hotellerne i Hotels.com Loved by Guests med garanti noget for din smag. Med hele 1.000 hoteller fordelt på ti kategorier – herunder Luksus, Forretningsrejser, Boutique, LGBT, Strand, Ski, Familie, Spa, Nyt og All Inclusive – er der rigeligt at vælge imellem, når du skal planlægge din næste rejse. Top 100-prisen går til de 100 bedste hoteller i hver kategori, så du kan skræddersy din ferie efter dine behov.

De nordiske hoteller er blandt de bedste i kategorierne Familie, Forretningsrejser, Ski, Spa og Luksus. Danmark fik en Most Wanted-pris i Familie-kategorien, og Norge fik fire priser i Ski-kategorien. Finland fik to Most Wanted-priser i Ski-kategorien og en i Forretningsrejser-kategorien, mens Sverige fik priser i kategorierne Forretningsrejser, Spa og Luksus.

“Loved by Guests-priserne er baseret helt og holdent på gæsternes bedømmelser på Hotels.com – de gode, de vilde og de fremragende! Vi ved, at folk i dag stoler mere på andre gæsters bedømmelser end på hotellets stjerner, så vi gør det superenkelt for alle at se bedømmelser, og vi fremhæver de hoteller, der virkelig skiller sig ud. Når du scroller på sin smartphone, kan du nemt og hurtigt skimme bedømmelserne af “den enorme seng”, “den helt sublime avocado på ristet brød”, “spa-behandlingen, der var som en åbenbaring” eller “det fantastiske hotelpersonale, der altid var lige ved hånden”. Der er 25 millioner verificerede gæstebedømmelser, som du kan bruge som inspiration til din næste rejse og som en hjælp til at vælge det hotel, der passer til dine behov”, siger Johan Svanström, direktør for Hotels.com-brandet.

Alle de prisbelønnede hoteller kan bookes via den prisbelønnede Hotels.com-mobilapp, som fås til både iOS og Android. Hold øje med Loved by Guests-badget for at finde dit næste favorithotel. Se nogle af de prisbelønnede hoteller på Facebook og Instagram under hashtagget #LovedbyGuests, eller gå ind på https://da.hotels.com/page/loved-by-guests-2018/

Ends

Du kan få yderligere information ved at kontakte Hotels.com® nordiske pressekont or på e-mail nora.maki@cohnwolfe.com eller telefon +358 (0)41 433 1078

Noter til redaktøren

*For at få en Most Wanted-pris skulle et hotel have modtaget en gennemsnitlig gæstebedømmelse på 9,4 eller derover fordelt på minimum 50 bedømmelser i perioden december 2016 til november 2017.

**For at finde kandidaterne til ‘Top 100’-prisen blev 1.000 hoteller med en bedømmelse på mindst 9,0 i hver kategori udvalgt på baggrund af bedømmelser fra december 2016 til november 2017.

Most Wanted-vindere fordelt på lande

Jamaica 1
Qatar 1

Most Wanted-vinderne fordelt på byer

Topbyer i Europa og Mellemøsten og Afrika (EMEA)

Rom 39

La Fortuna 5
Cartagena 4

Om Hotels.com®
Hotels.com er det naturlige valg, når du skal finde et sted at overnatte. Ligesom dig elsker vi at rejse. Derfor har vi gjort det nemt at booke gennem os. Med hundredtusindvis af overnatningsmuligheder verden over og 90 lokale websider på 41 forskellige sprog har Hotels.com ganske enkelt det hele. Du er bogstavelig talt kun et klik fra et værelse i Vegas, et trætophus i Thailand eller en vild villa i Venezuela. Og med vores Rewards-loyalitetsprogram kan du optjene bonusovernatninger*, mens du sover, og få adgang til øjeblikkelige besparelser og hemmelige priser… kan det blive bedre? Selv bookingen er blevet smartere. Se over 25 millioner ægte gæsteanmeldelser, og hent vores app, der er blevet downloadet mere end 60 millioner gange. Det har aldrig været nemmere at finde den perfekte overnatning.

***Bonusovernatninger inkluderer ikke skatter og gebyrer. Bonusovernatningens værdi er beregnet ud fra gennemsnitsværdien af alle de 10 optjente overnatninger. Registrering og booking kan ske på www.hotels.com-hjemmesiden og via hotels.com-app’en, der fås på Apple Store og Google Play. Læs de komplette vilkår og betingelser her.

© 2018 Hotels.com, LP. Hotels.com, The Obvious Choice, Hotels.com Rewards og Hotels.com-logoet er enten registrerede varemærker eller varemærker tilhørende Hotels.com, LP i USA og/eller andre lande. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere.