Suomi sijoittui kärkeen Hotels.comin pidetyimpien hotellien listalla

31 pohjoismaista hotellia voitti taistelun Most Wanted -palkinnosta Hotels.comin® vuoden 2018 Loved by Guests Awardseissa, joissa tuomareina toimivat hotellivieraat.

Pohjoismaisista kaupungeista eniten suosikkikohteita oli Helsingissä, mutta yhteensä koko Pohjoismaissa matkailijalle on tarjolla palkittuja majoituskohteita yli 90 kaupungissa ja kylässä. Pohjoismaissa eniten Most Wanted -palkintoja saivat ruotsalaiset hotellit, nimittäin 11. Toiseksi tuli Suomi kahdeksalla palkinnollaan, ja sekä Tanska että Norja saivat molemmat kuusi palkintoa. Most Wanted -palkinnot eivät Ruotsissa ja Tanskassa keskittyneet tiettyihin kaupunkeihin. Tanskassa hotelleja palkittiin kuudesta eri kaupungista ja Ruotsissa yhdeksästä. Suomen ja Norjan Most Wanted -hotellit olivat selvästi keskittyneempiä: molemmissa maissa hotelleja palkittiin vain kolmesta eri kaupungista.

Viisi eniten Loved by Guests -palkintoja kerännyttä kaupunkia Pohjoismaissa:

1. Helsinki, Suomi – 5 hotellia
  2. Oslo, Norja – 3 hotellia
  3. Tukholma, Ruotsi – 3 hotellia
  4. Bergen, Norja – 2 hotellia
  5. Jyväskylä, Suomi – 2 hotellia

Hotels.com uskoo, että pidetyimmät hotellit selviävät parhaiten kysymällä hotellivierailta itseltään – ja juuri niin teimme. Hotels.comissa tiedämme, että käyttäjäarvioista on tulossa tähtiluokitusta tärkeämpiä. Niinpä valitsimme voittajat Hotels.com-sivuston hotellivierasarvioiden perusteella, joita on yli 25 miljoonaa.

Kilpailu oli kovaa: erinomaisen arvion oli saanut uskomattomat 3400 hotellia 91 eri maassa. Most Wanted -palkinnon saaminen edellytti, että hotellin arvosana oli vähintään 9,4/10. Tähän ylsi 31 pohjoismaista hotellia.

Maailmanlaajuisesti USA vei kirkkaasti voiton 1498:lla Most Wanted -hotellillaan. Seuraavina viiden kärjessä seurasivat Italia (232 hotellia), Iso-Britannia (192 hotellia), Kanada (126 hotellia) ja Espanja (101 hotellia).

Eniten Most Wanted -palkittuja hotelleja sijaitsee seuraavissa kaupungeissa: Rooma (39), Firenze (38), Lontoo (36), Hanoi (36) ja Venetsia (32). Italia siis hallitsee listaa kolmella kaupungillaan. Näiden huippukohteiden parhaat hotellitarjoukset löydät lataamalla Hotels.comin mobiilisovelluksen, jonka kautta pääset nauttimaan salaisista hinnoista.

Most Wanted -palkinto

22 hotellia ympäri maailman sai vuoden 2017 asiakasarvioidensa keskiarvoksi täyden kympin. Kyseessä on vaikuttava uusi ennätys! Iso-Britannia vei voiton kuudella täydet pisteet saavuttaneella hotellillaan. Seuraavaksi tuli USA kahdella täyden kympin hotellillaan ja kolmanneksi Tšekki kahdella hotellillaan. Myös Korealla, Uudella-Seelannilla, Vietnamilla, Islannilla, Portugalilla, Turkilla, Brasilialla, Kanadalla ja Balilla oli jokaisella yksi täydet pisteet saavuttanut hotelli.

Luokkansa paras

Kaipaat sitten hemmotteluhetkeä, aurinkolomaa tai luksusmatkaa, löydät etsimäsi takuuvarmasti Hotels.comin Loved by Guests Awardsien Top 100 -palkittujen hotellien joukosta. Suunnitellessasi seuraavaa reissuasi vaihtoehtoja ainakin riittää, kun tarjolla on 1000 hotellia 10 eri kategoriasta (ylellisyys, työmatka, boutique, LGBT, ranta, hiihto, perhe, kylpylä, uusi ja all inclusive). Loved by Guests Awards nostaa esiin joka kategorian 100 parasta hotellia, joten löydät takuuvarmasti vaihtoehdon, joka sopii juuri sinulle.

Pohjoismaisten hotellien vahvuuksiksi nimettiin seuraavat kategoriat: perhe, työmatka, hiihto, kylpylä ja ylellisyys. Tanska sai Most Wanted -palkinnon kategoriassa perhe, ja Norja sai kokonaista neljä palkintoa kategoriassa hiihto. Suomi sai kaksi Most Wanted -palkintoa hiihdosta ja yhden työmatkasta. Ruotsi keräsi palkintoja työmatka-, kylpylä- ja ylellisyyskategorioista.

“Loved by Guests -palkinnot perustuvat täysin Hotels.comin asiakasarvioihin. Tiedämme, että nykypäivänä ihmiset arvostavat muiden asiakkaiden arvioita tähtiluokituksiakin enemmän. Niinpä teemme pääsyn arvioihin mahdollisimman helpoksi, ja nostamme esiin hotellit, jotka todella erottuvat joukosta. Älypuhelimella on todella helppoa silmäillä läpi asiakasarvioita jättiläismäisestä sängystä, pyörryttävän herkullisesta avokadoleivästä, maailmaa mullistavasta kylpylähemmottelusta tai hotellin palvelualttiista ja huolehtivaisesta henkilökunnasta. 25 miljoonaa asiakasarviotamme tarjoavat sinulle inspiraatiota ja apua, kun valitset seuraavaa matkakohdettasi ja majoitustasi”, Hotels.comin toimitusjohtaja Johan Svanström kertoo.

Kaikki palkitut hotellit ovat varattavissa yhtä lailla palkitun Hotels.comin mobiilisovelluksen kautta, joka on saatavilla iOS:lle ja Androidille. Pidä silmällä merkintää Loved by Guests -palkinnosta tutkiessasi eri vaihtoehtoja. Löydät palkittuja hotelleja myös Facebookista ja Instagramista hashtagilla #LovedbyGuests sekä osoitteessa https://fi.hotels.com/page/loved-by-guests-2018/

Loppu

Lisätietoja antaa Hotels.com Pohjoismaiden tiedotusosasto sähköpostitse osoitteessa nora.maki@cohnwolfe.com tai puhelimitse numerossa +358 (0)41 433 1078.

Huomautukset toimittajille:

*Most Wanted -palkinnon saaminen edellytti, että majoituksen asiakasarvioiden keskiarvosana oli vähintään 9,4/10. Vain joulukuun 2016 ja marraskuun 2017 välillä kirjoitetut arviot otettiin huomioon, ja niitä oli oltava vähintään 50.

**Top 100 -palkinto jaettiin 1000 majoitukselle, joiden asiakasarvio oli yli 9/10. Vain joulukuun 2016 ja marraskuun 2017 välillä kirjoitetut arviot otettiin huomioon.

Most Wanted -voittajat maittain

La Fortuna 5
Cartagena 4

Tietoja Hotels.comista®
Etsitkö majoitusta? Hotels.com auttaa! Me rakastamme matkustamista, ihan niin kuin sinäkin. Siksi varaaminen kauttamme onnistuu helposti. Hotels.com tarjoaa satojatuhansia majoitusvaihtoehtoja ympäri maailman. Meillä on 90 paikallista verkkosivustoa, ja varaaminen onnistuu 41 eri kielellä. Kaikki majoitusvaihtoehtomme ovat vain muutaman klikkauksen päässä, kaipaat sitten luksusta Las Vegasissa, puumajaa Thaimaassa tai villaa Venezuelassa. Mullistava asiakasohjelmamme palkitsee nukkumisesi palkintoöillä ja edullisilla Salaisilla hinnoilla! Mikäs sen mukavampaa? Varaaminen on myös entistä helpompaa. Yli 25 miljoonaa aitoa asiakasarviota sekä helppokäyttöinen, yli 60 miljoonaa kertaa ladattu sovelluksemme takaavat, että löydät meiltä juuri sinulle sopivan majoituksen.

***Palkintoyö ei sisällä veroja tai maksuja. Palkintoyön arvo perustuu sen ansaitsemiseen johtaneiden kymmenen varatun yön keskihintaan. Rekisteröinti sekä varaukset voidaan tehdä www.hotels.com sivuston, sekä Hotels.com applikaation kautta. Sovellus on ladattavissa Apple Storessa sekä Google Playssa. Lue täydelliset käyttöehdot tästä.

© 2018 Hotels.com, LP. Hotels.com, Se selkeä valinta, Hotels.com Rewards ja Hotels.com-logo ovat rekisteröityjä tavaramerkkejä tai Hotels.com, L.P.:lle kuuluvia tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta.