Tammikuun viiden tähden huipputarjoukset, sunnuntaiyöt ja unohdetut ilmaisedut: Hotels.com paljastaa 18 kätevää matkailuvinkkiä vuodelle 2018

HELSINKI, 24.1.2018 – Viiden tähden hotellitarjouksen nappaaminen alle 70 eurolla on yksi tapa tammikuisen alakulon selättämiseen. Hotels.com™ kertoo parhaat sisäpiirin vinkit, joiden avulla löydät edullisimmat huoneet, varmistat harvoin saatavan tasokkaamman huoneen ja pääset nauttimaan hotellien maksuttomista eduista, joiden olemassaolosta et edes tiennyt.
Hotels.comin matka-asiantuntijat kertovat 18 sisäpiirin hotellivinkkiä vuodelle 2018 koskien huoneen varaamista, huonetason korottamista ja hotelleista löytyviä etuja.
1. Tammikuu on vuoden edullisin matkustuskuukausi – Mikä olisikaan hotellilomaa parempi tapa tuoda piristystä keskitalveen. Tammikuu on kaikkein hiljaisimpia matkustuskuukausia ja erinomainen ajankohta tarjousten löytämiseen. Hotels.com esittelee ympäri maailmaa kymmenen uskomatonta tarjousta, joita hyödyntämällä voit yöpyä viiden tähden hotellissa alle 70 €/yö!

Hotels.comin 10 parasta tammitarjousta*
1. Algarve, Portugali – Viiden tähden Grand Muthu Oura View Beach Club alkaen 50 €/huone/yö. Ylellinen Albufeiran lähellä sijaitseva lomakohde tarjoaa upeat näkymät uima-altaalle, Ouran rannalle ja Atlantin valtamerelle
2. Jakarta, Indonesia – Viiden tähden Alila Jakarta alkaen 46 €/huone/yö. Tyylikäs pieni hotelli sijaitsee lähellä kansallismonumenttia ja vain 10 minuutin kävelymatkan päässä Merdekan palatsilta.
3. Marrakech, Marokko – Viiden tähden Riad Granvilier alkaen 46 €/huone/yö. Tämä ylellinen 1700-luvulta peräisin oleva vierastalo sijaitsee aivan tunnetun Jeema-El-Fna-markkina-aukion tuntumassa.
4. Krakova, Puola – Viiden tähden Hotel Kościuszko alkaen 47 €/huone/yö. Yksilöllisessä ja klassisessa, Krakovan laidalla sijaitsevassa hotellissa on kasino ja perinteinen ravintola.
5. Brasília, Brasilia – Viiden tähden Windsor Plaza Brasilia alken 54 €/huone/yö. Ylellinen, lähellä Dom Boscon pyhäkköä sijaitseva hotelli, jossa on ulkouima-allas, kuntosali ja maukas aamiaisbuffet.
6. Rooma, Italia – Viiden tähden B&B L’Arca alkaen 53 €/huone/yö. Tämä viehättävä italialainen bed & breakfast on todellinen löytö lähellä Galleria Borghesea.
7. Istanbul, Turkki – Viiden tähden Wyndham Grand Istanbul Europe alkaen 59 €/huone/yö. Hotels.comin Loved by Guests -palkinnon voittanut hotelli, jossa on tunnelmaa, upea uima-allas ja huipputason ravintola.
8. Al Ain, Abu Dhabi – Viiden tähden Hili Rayhaan by Rotana alkaen 68 €/huone/yö. Ylellisessä, Al Ainin ostosalueella sijaitsevassa hotellissa on täyden palvelun spa.
9. Kuala Lumpur, Malesia – Viiden tähden Seri Pacific Hotel Kuala Kumpur alkaen 49 €/huone/yö. Kaupungin pääostosalueella vastapäätä Putra World Trade Centreä (PWTC), sijaitseva hotelli.
10. Mendoza, Argentiina – Viiden tähden Intercontinental Mendoza alkaen 68 €/huone/yö. Tutustu kuhisevaan, parhaiten viineistään tunnettuun kaupunkiin ja yövy tapahtumien keskipisteessä modernissa hotellissa, jossa on sisäuima-allas ja spa.

2. Sunnuntai-ilta on usein edullisin ajankohta kaupunkihotellissa yöpymiseen – Viikonloppumatkaajat ovat lähteneet kotimatkalle ja maanantain liikematkailijat eivät ole vielä saapuneet. Hotelleilla on usein hyviä sunnuntaitarjouksia, ja silloin huoneen saa todennäköisimmin vaihdettua parempitasoiseen, koska hotelleissa voi olla hiljaisempaa.

3. Varaa matkapuhelimella – Yhä useampi varaa hotellin kannettavalla laitteella. Hotels.comin vuoden 2017 Mobile Travel Tracker¥ -tutkimuksen mukaan maailmanlaajuisesti 54 prosenttia matkailijoista on varannut hotellin älypuhelimellaan, ja määrä on nousussa. Nykyisin älylaitteen käyttö kannattaa, sillä mobiilivaarajille tarjotaan usein erikoistarjouksia.

4. Yövy businesskortteleissa – Monet kaupungit, kuten Tokio, Lontoo, Brysseli ja São Paulo ovat suosittuja liikematkakohteita, ja viikonloppuisin pukumiesten lähdettyä hotelleista voi löytyä erinomaisia tarjouksia. Joskus viiden tähden hotellista voi saada huoneen jopa alle 100 eurolla yöltä.

5. Kanta-asiakasohjelmat – Kanta-asiakkuus kannattaa. Liity kanta-asiakaohjelmiin, niin pääset hyödyntämään parhaat hinnat, alennukset, maksuttomat yöpymiset sekä VIP-palvelut ja muut edut. Hotels.com Rewards™ on ainutlaatuinen kanta-asiakaohjelma: kun varaat ja yövyt 10 hotelliyötä, saat yhden palkintoyön**.

6. Matkusta ihmisen parhaan ystävän kanssa, niin saat lisätilaa – Joskus lemmikkejä majoittavat hotellit antavat suurimmat huoneensa lemmikin kanssa matkustaville, sillä onhan lemmikin mukavuus omaasi tärkeämpää. Kun otat karvaisen ystävän mukaasi, saatat saada tavallista tilavamman ja mukavamman huoneen.

7. Varaa viime hetkellä – Menneitä ovat ajat, jolloin hotelli kannatti varata kuukausia etukäteen. Varauksen jättäminen viime tinkaan voi tuoda suuret säästöt. Hotels.comilla voit nyt tehdä varauksia aina aamuviiteen saakka, joten jos kaipaat yöpaikkaa iltarientojen jälkeen, löydät varmasti hyvän tarjouksen, sillä usein perussääntönä on, mitä myöhempi, sen edullisempi.

8. Pyydä huone yläkerroksista, niin saat paremman – Sviitit ja tasokkaammat huoneet sijaitsevat tavallisesti hotellin ylimmissä kerroksissa, joten pyydä huone korkealta. Vaikka et pääsisikään parhaimpaan sviittiin, kadun äänet jäävät kauemmas.

9. Kirjaudu sisään mahdollisimman myöhään, niin saatat saada tasokkaamman huoneen – Kun kirajudut sisään myöhään, tavallisten matkailijoiden yleisimmin varaamat perushuoneet ovat saattaneet jo loppua, jolloin saatat saada tasokkaamman huoneen.

10. Mainitse merkkipäivät – Muista kertoa hotellille mahdolliset merkkipäivät ja pyydä viihtyisää huonetta niiden juhlistamiseen. Kun merkkipäivästä on mainittu etukäteen, hotelli saattaa otta sen huomioon huonevarauksessa, ja saatatpa löytää tyylikkäästä huoneestasi vaikka pullon shampanjaa. Huippuvinkki: Älä soita hotelliin ja esitä toiveitasi klo 10–13, sillä silloin vastaanotossa saattaa olla paljon uloskirjautuvia asiakkaita.

11. Muista arvostelujen ja sosiaalisen median voima – Vieraiden arvostelut ja maininnat sosiaalisessa mediassa ovat nykyisin hotelleille todella tärkeitä. Kerro sisäänkirjautuessasi, että aiot kirjoittaa hotellista arvostelun, seuraat hotellia Instagramissa ja tulet merkitsemään hotellin päivityksiisi. Siispä hyvätasoinen huone, kiitos!

12. Pyydä kulmahuonetta – Valitse aina kulmahuone, jos sellainen on saatavana. Rakennussuunnittelusta johtuen kulmahuoneet ovat yleensä tilavimpia, niissä on eniten ikkunoita ja niihin naapurihuoneiden äänet eivät kuulu yhtä hyvin kuin muihin huoneisiin. Saat viihtyisämmän huoneen ilman lisämaksua. Selvitä myös, onko hotellissa tehty korjauksia ja pyydä uusittua huonetta.

13. Ole ystävällinen hotellihenkilökunnalle– Jos hotellissa on saapuessasi kiireinen hetki, osoita hotellihenkilökunnalle ymmärrystä ja kerro, että voit odottaa. Ole ystävällinen ja kohtelias vastaanoton työntekijöille, jolloin voit saada paremman huoneen ja muita etuja, kuten myöhäisemmän uloskirjautumisajan, aamiaiskuponkeja, pullon viiniä, hedelmäkorin tai minibaarin käytön maksutta.

14. Nauti tarjolla olevista tuotteista – Hotellien maksuttomat tuotteet ovat muuttuneet yhä paremmiksi viime vuosien aikana. Unohda perussaippuat – usein käytettävissäsi on laadukkaita hygieniatarvikkeita, kuten vartalovoidetta, kasvonaamioita ja kauneudenhoitotarvikkeita. Hotellissa saattaa olla tarjolla myös eksoottista teetä tai pikkupurtavaa, tohvelit, laadukkaita lehtiä ja kirjoitustarvikkeita. Joissakin hotelleissa on jopa päiväkäyttöön tarkoitettuja tuotteita, kuten kannettavia WiFi-yksiköitä, sateenvarjoja ja polkupyöriä.

15. Kysy aamiaispakettia kirjautuessasi sisään – Jos huoneesi hintaan ei kuulu aamiaista, kysy sisäänkirjautuessasi erikoistarjouksia hotellin ravintolaan, erityisesti aamiaistarjousta. Saatat saada hyvän alennuksen aterioista, kutsun hotellivieraiden happy hourille tai erityisiä kaksi yhden hinnalla -tarjouksia.

16. Harkitse klubimaksua – Erityisesti liikehotelleissa saattaa olla klubi, jonka maksun maksaneet saavat käyttöönsä runsaasti palveluita ja maksuttomia etuja. Pientä maksua vastaan voit nauttia loungen maksuttomista juomista ja pikkupurtavista, pesulapalveluista, parempitasoisista huoneista, maksuttomasta WiFi-yhteydestä sekä ilmaisista sanoma- ja aikakauslehdistä. Joskus pikkurahalla saa paljon etuja.

17. Toisen roska on toisen aarre – Hotelleihin unohdetaan paljon kaikenlaista, aina pienistä ja käytännöllisistä tarvikkeista, kuten adaptereista ja hiusharjoista design-tuotteisiin. Löytötavarat ovat oikea aarreaitta, joten jos tarvitset jotakin, älä epäröi kysyä.

18. Salainen tyynyvalikoima – Hotellien palveluvalikoima ei kata pelkästään huone- tai pesulapalveluita. Monet hotellit haluavat nykyisin matkailijoiden viihtyvän yhtä hyvin kuin kotonaan, joten tyynyvalikoima ei ole enää ennen näkemätöntä. Jos saat helposti niska- ja selkäkipuja, kysy tyynyvaihtoehtoja. Vastaanotosta löytyy usein kattava valikoima aina superohuista muhkean pehmeisiin tyynyihin.

Kokeile matkavinkkejä ja tutustu Hotels.comin verkkosivustoon, jossa on valittavana satoja tuhansia majoituspalveluita ympäri maailmaa.

LOPPU

Lisätietoja antaa Hotels.comin Pohjoismaiden tiedotusosasto sähköpostitse osoitteessa nora.maki@cohnwolfe.com tai puhelimitse numerossa +358 (0)41 433 1078.

Huomautukset toimittajille
¥Mobile Travel Tracker -tutkimuksen teki One Poll marraskuussa 2017. Tutkimukseen osallistui 9 000 vastaajaa 30 maasta.

*Tämän lehdistötiedotteen hinnat ovat voimassa 22 tammikuuta 2018 alkaen. Saatavuus vaihtelee varaustilanteen mukaan. Kaikkiin Hotels.comin huonehintoihin sisältyy vero. Kannattaa kuitenkin huomioida, että jotkin kaupungit saattavat veloittaa erillisen matkustajakohtaisen turistiveron jokaiselta hotelliyöltä. Lisätietoa verojen määristä on hotellin omalla tietosivulla ’Ilmoitukset ja maksut’ -kohdassa.

**Salaisia hintoja tarjotaan Hotels.com-sovelluksen käyttäjille, Hotels.comTM Rewards -jäsenille ja henkilöille, jotka voivat avata salaiset hinnat sivustolla tilaamalla Hotels.comin uutiskirjeen. Salainen hintasi näkyy hakutuloksissa Salainen hintasi -bannerin kohdalla. Salaisia hintoja on saatavilla vain tiettyihin hotelleihin valikoituina päivinä. Salaisiin hintoihin sovelletaan samoja ehtoja kuin muihinkin hintoihin.

Tietoa Hotels.com-sivustosta
Hotels.com on Hotels.com, L.P.:n omistama markkinoiden johtava majoitusvaraussivusto, jonka kautta varattaviin majoitusliikkeisiin kuuluu kansainvälisiä hotelliketjuja, täysihoitoperiaatteella toimivia lomakeskuksia, paikallisia suosikkihotelleja ja bed & breakfast -paikkoja ja joka tarjoaa kaiken tarvittavan tiedon täydellisen majoituksen varaamiseen. Asiakkaat saavat välittömiä säästöjä varaamalla huoneen salaiseen hintaan** mobiilisovelluksen kautta, ja Hotels.comin Rewards-ohjelman jäsenet voivat ansaita ja lunastaa palkintoöitä*** tuhansissa kohteissa ympäri maailmaa. Hotels.comin iPhone-puhelimille ladattava Concierge-mobiilisovellus on kuin taskuun sopiva oma paikallisopas, jonka avulla onnistuvat esimerkiksi paikallisen julkisen liikenteen palveluiden käyttö, noutoruokatilaukset, ravintolavaraukset ja paikallisiin aktiviteetteihin tutustuminen.

© 2018 Hotels.com, LP. Hotels.com, Se selkeä valinta, Hotels.com Rewards ja Hotels.com-logo ovat rekisteröityjä tavaramerkkejä tai Hotels.com, L.P.:lle kuuluvia tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta.