La oss zappe deg inn: Hotels.com tester ut mobilnøkkel med Zaplox

London, 20. november 2017: Hotels.com® begynner i dag å teste ut den første versjonen av en mobilnøkkel som skal sørge for at du kan bruke mindre tid på å sjekke inn og mer tid på å kose deg.

Mobilnøkkelen er integrert i Hotels.com-appen* og bruker teknologi fra Zaplox som gjør det mulig å sjekke inn og ut av hotellet via smarttelefonen. Med denne teknologien trenger du aldri mer å bekymre deg for å miste hotellnøkkelen, og du kan enkelt og sømløst få adgang til rommet ditt kun ved hjelp av telefonen.

Johan Svanström, administrerende direktør for Hotels.com-merkevaren:

– På Hotels.com har vi de siste årene sett en utvikling i retning av at stadig flere søker etter og bestiller hoteller via mobiltelefonen. Brukerne våre elsker den effektive Hotels.com-appen. Man får hele tiden opp det riktige skjermbildet etter hvert som man navigerer seg gjennom bestillingsprosessen, og man kan også benytte seg av andre tjenester – for eksempel finne de beste restaurantene i nærheten. Når vi nå legger til rette for en app-basert nøkkel til hotellrommet, tar vi nok et skritt i retning av tilby brukerne våre mer for pengene. Alle har vi vel en eller annen gang mistet hotellnøkkelen og ønsket oss litt magi slik at vi bare kunne zappe opp døren. Med Hotels.com kan du faktisk gjøre det nå, takket være Zaplox og hotellpartnerne vår i denne testen.

Den første versjonen av mobilnøkkelapplikasjonen vil først bli testet ut ved tre hoteller i Danmark som tilhører CABINN, og intensjonen er å gå ut enda bredere til interesserte hotellpartnere de neste årene. Det første av de tre CABINN-hotellene som skal prøve teknologien er CABINN Metro, som kommer til å tilby mobilnøkkelen til alle gjester som booker via Hotels.com.

Magnus Friberg, administrerende direktør i Zaplox: – Vi er veldig stolt over at Hotels.com har valgt Zaplox som businesspartner. Expedia-gruppen, med Hotels.com i porteføljen, har bygget en global plattform for bestilling av hotellopphold og flyreiser, med stor suksess. Nå som de også har Zaplox’ løsninger for mobilnøkler, innsjekking og utsjekking, kan de tilby hoteller mer – og alt er tilgjengelig direkte fra gjestens mobiltelefon.

For å bestille opphold på CABINN Metro, besøk: https://no.hotels.com/ho323924

For mer informasjon om hvordan Zaplox revolusjonerer mobilnøkkeltjenester, besøk: www.zaplox.com

*Hotels.com-appen er tilgjengelig for iOS og Android: https://no.hotels.com/page/app/

SLUTT

For mer informasjon, ta kontakt med Hotels.coms nordiske pressekontor på nora.maki@cohnwolfe.com eller ring +358 41 433 1078

Merknader:

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledende formidler av hotellovernatting. Hotels.com tilbyr reisende et av de største utvalgene av hotellovernatting på Internett, både uavhengige og kjente hotellkjeder samt steder med selvbetjening. Hos oss finner du all informasjon du trenger for å kunne bestille det perfekte hotelloppholdet. Kundene våre kan gjennom mobilappen vår bestille hotellopphold til rabatterte priser, såkalte hemmelige priser**, og Hotels.com Rewards-kunder kan tjene opp og løse inn bonusnetter*** på tusenvis av hoteller verden over. Med Hotels.com Mobile Concierge til iPhone har du alltid en lokal ekspert i lomma. Med få tastetrykk kan du bestille transport, mat, levering, bord på restaurant og mye annet.

**Hemmelige priser er tilgjengelige for brukere av appen til Hotels.com, medlemmer av Hotels.com® Rewards og personer som kan låse opp de hemmelige prisene på nettstedet gjennom å abonnere på e-poster fra Hotels.com. Hemmelige priser vil vises der hvor du kan se banneret «Din hemmelige pris» i søkeresultatene. Kun tilgjengelig på utvalgte hoteller og for utvalgte datoer. Underlagt betingelser og vilkår.

*** Bonusovernattingen inkluderer ikke skatter og avgifter. Bonusovernattingens verdi baseres på gjennomsnittsverdien av de ti overnattingene. Se gjeldende betingelser og vilkår.

Om Zaplox

Zaplox tilbyr overnattingsindustrien over hele verden en bruksklar plattform som inneholder en mobilnøkkel-app eller et utviklingsverktøy (SDK) for å administrere gjesteopplevelsen, basert på et sikkert og effektivt mobilnøkkelsystem. Via mobilteknologi tilbyr Zaplox hotellet og dets gjester mer for pengene, gjennom enklere måter å sjekke inn og -ut på, og ved å distribuere hotellnøkler direkte til gjestenes smarttelefoner. Systemet gjør at man sparer tid og omkostninger, og gir hotellet en direkte kommunikasjonskanal til gjesten – noe som gir mulighet for å genere ekstra inntekter. Zaplox’ løsning fungerer på alle store smarttelefonplattformer, støtter alle store hotellsystemer og -dørlåser, og kan erstatte eller eksistere side om side med nåværende nøkkelkortteknolgier. Zaplox ble etablert i 2010 ved IDEON Science Park i Lund, Sverige. Løsningen har blitt installert og vært i kommersielt bruk siden 2011, med mer enn to millioner overnattingsbesøk. Zaplox tilbyr fleksibel og kundeorientert support, og har virksomhet i Europa og Nord-Amerika.

Zaplox er børsnotert på Nasdaq Stockholm First North. Sedermera Fondkommission er sertifisert rådgiver.

© 2017 Hotels.com, LP. Hotels.com, The Obvious Choice, Hotels.com Rewards og Hotels.com-logoen er varemerker eller registrerte varemerker som tilhører Hotels.com, LP i USA og/eller andre land. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.