SKUMLE LYDER I NATTENS MULM OG MØRKE Tør du å bo på et hotell hvor det spøker?

Oslo, 16. oktober 2017 – Er du blant dem som liker litt ekstra spenning og elsker halloween? Hvorfor ikke ta årets feiring til et nytt nivå og ta inn på et hotell som er hjemsøkt av spøkelser! Ifølge en ny spørreundersøkelse fra Hotels.com® sier nesten én av tre europeere (27 prosent) at de definitivt kunne tenke seg å tilbringe en natt på et hjemsøkt sted, mens nesten to av fem (38 prosent) ikke er fremmed for tanken om en natt med grøss og gru. På bakgrunn av dette har ekspertene våre satt sammen en liste over de mest hjemsøkte hotellene i verden, slik at vi kan komme i skikkelig halloween-stemning.

1. Ballygally Castle, Nord-Irland

Som om ikke å bo på et slott er magisk nok i seg selv – på Ballygally Castle i Nord-Irland kan du i tillegg bo på det uhyggelige spøkelsesrommet. Det sies at tre vennligsinnede spøkelser vandrer hvileløst rundt i slottets tårn, men det er ikke alt: Det ryktes nemlig at den tidligere eierens kone, lady Isabella Shaw, fremdeles bor på et av rommene. Gjester som har bodd på det hjemsøkte rommet, ved toppen av vindeltrappen i den eldste delen av slottet, forteller at de skal ha hørt henne banke uhyggelig på døren. Slottet tilbyr også en spøkelsestur hvor du kan møte de to andre gjenferdene og lære om bygningens historie.

Ballygally Castle fra 932 kr per rom per natt.

1. Bourbon Orleans Hotel, New Orleans

Dette ikoniske hotellet befinner seg i byens French Quarter og byr på en rik historie. Hotellet var opprinnelig det elegante og historiske Orleans Ballroom and Theatre, før det på siste del av 1800-tallet ble omgjort til nonnekloster. Det betyr at historiene om hjemsøkte rom har versert så lenge hotellet har eksistert. Hotellet er blant Loved by Guests-hotellene på Hotels.com og sies å være det mest hjemsøkte hotellet i hele New Orleans. Faktisk spøker det så mye der at det er et fast stoppested på byens egen spøkelsesrunde, New Orelans Ghost & Spirit walking tour.

Bourbon Orleans Hotel fra 1571 kr per rom per natt*

1. Hotel Burchianti, Firenze

Dette hotellet er vakkert på overflaten, men det er definitivt ikke stedet for de lettskremte. Her er det tykt av spøkelser og ånder som ennå ikke har klart å komme seg over i åndeverdenen. Gjester har rapportert om spøkelsesbarn løpende gjennom korridorene og gjenferdet av en gammel dame sittende i en stol. I tillegg til den spøkelsesaktige atmosfæren kan hotellet skilte med historiske originale veggmalerier fra 1600-tallet. Så sent som i fjor ble faktisk et spøkelse fanget opp av et kamera på hotellet. Dette er med andre ord det perfekte stedet å feire halloween på.

Hotel Burchianti fra 925 kr per rom per natt*

1. Toftaholm Herrgård, Sverige

Er du så modig at du tør å bo på idylliske Toftaholm Herrgård ved innsjøen Vidöstern i svenske Småland? Gjester ved dette hotellet, en tidligere herregård fra 1400-tallet, har opplevd uforklarlige fenomener – alt fra merkelige lyder til dører og vinduer som har lukket seg av seg selv om morgenen. Det sies at hotellet blir hjemsøkt av en ung bondegutt som forelsket seg i baronens datter, og senere hengte seg da hun ble tvunget til å gifte seg med en annen.

Toftaholm Herrgård fra 1046 kr per rom per natt*

1. The Russell Hotel, Sydney

Dette hotellet tilbyr spøkelsesturer for gjester som gjerne vil vite mer om alle som har hjemsøkt hotellet gjennom tidene. The Russell Hotel ligger i The Rocks, som i dag er et av de mest trendy områdene i byen, men der man tidligere kunne treffe på mennesker fra samfunnets skyggeside og tvilsomme sjømenn. En av disse sjømennene er visstnok her ennå. Han går igjen på rom åtte. Gjester har fortalt at de har sett ham stå ved fotenden av sengen og stirre på dem.

The Russell Hotel fra 1055 kr per rom per natt*

1. The Mermaid Inn, Rye

Sjarmerende og historiske Mermaid Inn i Rye i engelske East Sussex er hjemsøkt av en rekke spøkelser og har sitt eget «spøkelsesrom». Til og med berømte personer som har overnattet her, har våknet av mystiske lyder på dette rommet. Lar du deg skremme? Eller tør du å tilbringe halloween her?

The Mermaid Inn fra 1040 kr per rom per natt*

Leter du etter et ekstra spennende sted å tilbringe halloween i år? Husk å bestille via Hotels.com Rewards. Samle ti netter og få en bonusovernatting hvor du kan roe ned etter det skremmende halloween-oppholdet.**

– SLUTT –

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledende formidler av hotellovernatting. Hotels.com tilbyr reisende et av de største utvalgene av hotellovernatting på Internett, både uavhengige og kjente hotellkjeder samt steder med selvbetjening. Hos oss finner du all informasjon du trenger for å kunne bestille det perfekte hotelloppholdet. Kundene våre kan gjennom mobilappen vår bestille hotellopphold til rabatterte priser, såkalte hemmelige priser**, og Hotels.com Rewards-kunder kan tjene opp og løse inn bonusnetter*** på tusenvis av hoteller verden over. Med Hotels.com Mobile Concierge til iPhone har du alltid en lokal ekspert i lomma. Med få tastetrykk kan du bestille transport, mat, levering, bord på restaurant og mye annet.

© 2017 Hotels.com, LP. Hotels.com, The Obvious Choice, Hotels.com Rewards og Hotels.com-logoen er varemerker eller registrerte varemerker som tilhører Hotels.com, LP i USA og/eller andre land. Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.

* Priser er oppdatert per 9. oktober 2017 og avhengig av ledig kapasitet. Alle priser på Hotels.com er inkl. skatter og avgifter, men vi gjør oppmerksom på at lokale myndigheter enkelte steder pålegger en avgift per person per natt. Du finner mer detaljert informasjon under «Obligatoriske gebyrer» på hvert enkelt hotells informasjonsside.

**Hemmelige priser er tilgjengelige for brukere av appen til Hotels.com, medlemmer av Hotels.com® Rewards og personer som kan låse opp de hemmelige prisene på nettstedet gjennom å abonnere på e-poster fra Hotels.com. Hemmelige priser vil vises der hvor du kan se banneret «Din hemmelige pris» i søkeresultatene. Kun tilgjengelig på utvalgte hoteller og for utvalgte datoer. Underlagt betingelser og vilkår.

*** Bonusovernattingen inkluderer ikke skatter og avgifter. Bonusovernattingens verdi baseres på gjennomsnittsverdien av de ti overnattingene. Se gjeldende betingelser og vilkår.