Besegra januarimörkret med Hotels.com

Nu när julen är överstökad och nyårsafton ett minne blott är januari här och vi får återgå till jobbet och vardagslunken. Hotels.com™ menar att det bästa sättet att liva upp den så kallade blå måndagen – som sägs vara den mest deprimerande dagen på året – är att omfamna det blå och lyfta fram de vackraste blå resmålen på jorden för att på så sätt mota bort januaritröttheten.

Santorini, Grekland

Blicka ut över det vackra Egeiska havet och njut av en vistelse på Lilium Villa där rummen kostar från 1133 SEK per natt*. Detta lyxiga Santorini-hotell ligger vid kalderans kant, högt över det turkosblå havet och med en makalös utsikt över vulkanen. Hotellet ligger nära staden Fira där kan du vandra bland de pittoreska vita och blå hus som är så kännetecknande för Santorini. Mer information finns på Hotels.com.

Chefchaouen, Marocko

Chefchaouen i norra Marocko är känt för de iögonfallande, blåmålade husen i den gamla delen av stan. I “Marockos blå pärla” kan du vandra längs kullerstensgatorna i gamla stan och besöka de berömda läderverkstäderna. På kvällen kan du koppla av i Lina Ryad & Spa där rummen kostar från 1283 SEK per natt*. Denna lyxiga ryad ligger i hjärtat av medinan i en stad omgiven av magnifika himmelsblå berg – ett perfekt läge på ett av Marockos mest unika resmål. Mer information finns på Hotels.com.

Venedig, Italien

Ingen lista över de bästa blå resmålen i världen vore komplett om inte den italienska vattenstaden Venedig fanns med. Staden är byggd på 100 små öar. Här finns inga vägar utan bara kanaler, som exempelvis den kända genomfartskanalen Grand Canal som omges av renässanspalats och gotiska palats. Njut av en vistelse på UNA Hotel Venezia där rummen kostar från 928 SEK per natt*. Detta hotell har renoverats och återställts till sin forna glans och ligger i det historiska och livliga Cannaregio-distriktet helt nära flera populära turistmål. Mer information finns på Hotels.com.

Grindavik, Island

Ett annat sätt att njuta av de fantastiska blå nyanser som finns på vår planet är helt enkelt att titta upp mot himlen. Res till Island för att uppleva det berömda norrskenet och tillbringa en oförglömlig natt under stjärnorna. Bo på Geo Hotel Grindavik för 1038 SEK per natt* och betrakta norrskenet direkt från dörröppningen. Grindavik är en vacker fiskeby på Islands sydvästra kust. Här finns en livlig och välbesökt hamn och vacker natur. Geo Hotel har ett mycket bra läge och är perfekt för den som vill utforska området. Mer information finns på Hotels.com.

SLUT

För ytterligare information om Hotels.com, kan ni kontakta Nora Mäki, Account Director Nordics via nora.maki@cohnwolfe.com eller per telefon +358 (0)41 433 1078.

Anteckningar till redaktörer:

Mer information finns tillgänglig på Hotels.com-webbplatsen på www.hotels.com eller genom att följa oss på Twitter @HotelsdotcomEU eller Facebook (Hotels.comEurope).

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledande webbsida för hotellbokningar, med internationella kedjor och all-inclusive-resorter till lokala favoriter och bed & breakfast, tillsammans med all information som behövs för att boka en härlig vistelse. Kunder sparar direkt genom hemliga priser***, och medlemmar i Hotels.com Rewards kan tjäna och lösa in bonusnätter** på tusentals hotell över hela världen. Hotels.com Concierge för iPhone är som att ha en lokal expert i fickan och ger snabb tillgång till tjänster som transport, matleverans, restaurangbokningar och aktiviteter.

© 2017 Hotels.com, LP.Hotels.com och Hotels.coms logotyp är antingen registrerade varumärken eller varumärken tillhörande Hotels.com, LP i USA och/eller andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.

* Priserna i detta pressmeddelande är hämtade 05.01.18 och baseras på hotellefterfrågan. Alla hotellpriser inkluderar skatter i rumspriset, men observera att vissa städet debiterar en extra turismskatt per person och natt. För ytterligare information så kan man läsa mer om detta på hotellets informationssida under fliken “Meddelanden och avgifter”.

** Hemliga priser är tillgängliga för Hotels.com app-användare. Hotels.com belönar även medlemmar och kunder som prenumererar på Hotels.com via e-post med hemliga priser. Hemliga priser visas där “Din hemliga pris” -banner är bland sökresultaten och finns endast på utvalda hotell och specifika datum. Med förbehåll för fullständiga villkor.

*** Skatter och avgifter ingår inte i bonusnatten. Värdet av bonusnatten är baserat på det genomsnittliga värdet av alla 10 nätter sammanlagt. Fullständiga villkor finns här.