COOL VINTERSEMESTER Chilla i ett coolt ishotell eller en igloo

När dagarna blir kallare och kvällarna mörkare kan det ibland kännas som att man bara vill stanna inne och vira in sig i en filt. Vi på Hotels.com® uppskattar vintern och presenterar här ett antal ishotell och igloor runt om i världen där du kan njuta av allt dessa vinterdestinationer har att erbjuda. Plocka fram skidjackan och ge dig ut på en snöig utflykt!

Icehotel – Sverige

Bo på världens första ishotell i svenska Jukkasjärvi. Här har alla rum skulpterats av konstnärer från olika delar av världen och alla rum har olika teman. Exempelvis har sviten Chrystal Forest skulpterats så att den får en att känna sig som att man befinner sig i en skog – där kristallpelare sträcker sig hela vägen upp till taket!

Denna isiga upplevelse kan besökas året runt och kyls under sommaren ner med hjälp av solenergi.

Icehotel kan bokas för 1 593 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Kiilopää fjällcenter, Hotel Niilanpää, Finland

Mitt i hjärtat av finska Lappland ligger Hotel Niilanpää med vinterstugor som smälter in i naturen och snödrivor som når ända upp till förstutrappen. Perfekt för dem som vill få en skymt av det spektakulära norrskenet. Hotellet har även ett observatorium som är den perfekta platsen om man vill betrakta detta häpnadsväckande skådespel.  Det finns även en fantastisk rökbastu som gästerna kan använda för att få en verklig utomhusupplevelse!

Hotel Niilanpää vid Kiilopää fjällcenter kan bokas för 749 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Hôtel de Glace – Quebec, Kanada

Om du vill ha en oförglömlig upplevelse ska du bo på det förtrollande Hôtel De Glace som är helt byggt i snö och is och som ligger precis utanför Quebec City. Här kan gästerna njuta av drinkar som serveras i glas gjorda av is eller spendera natten i ett av de 44 rummen med vintertema. Vill man värma sig finns det även varma utomhusbad och bastu.

Hôtel de Glace kan bokas för 6 662 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Lapland Hotel Snow Village, Finland

Bo på Lapland Hotel Snow Village som varje år byggs i ny design. I snöbyn finns snörum, sviter och myllrande korridorer som omges av vackert upplysta iskonstverk och tjocka snöväggar. Även Isrestaurangen, Isbaren och Iskapellet är väl värda ett besök!

Lapland Hotel Snow Village kan bokas för 2 598 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Hotel Lac Salin Spa & Mountain Resort, Italien

Lac Salin_LivignoHotel Lac Salin Spa & Mountain Resort ligger i Livigno i de italienska alperna. Där kan gästerna tillbringa en natt i den specialdesignade och snöomgärdade sviten som en del av sin vistelse och krypa in i en varm sovsäck och njuta av avskildheten mitt i det dramatiska alplandskapet.  Den speciella snösviten öppnas den 20 december 2018.

Hotel Lac Salin Spa & Mountain Resort kan bokas för 1821 SEK per rum och natt.

Läs mer eller boka på Hotels.com*

SLUT

För ytterligare information om Hotels.com, kan ni kontakta Nora Mäki, Account Director Nordics via nora.maki@cohnwolfe.com eller per telefon +358 (0)41 433 1078.

Anteckningar till redaktörer:

Mer information finns tillgänglig på Hotels.com-webbplatsen på www.hotels.com eller genom att följa oss på Twitter @HotelsdotcomEU eller Facebook (Hotels.comEurope).

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledande webbsida för hotellbokningar, med internationella kedjor och all-inclusive-resorter till lokala favoriter och bed & breakfast, tillsammans med all information som behövs för att boka en härlig vistelse. Kunder sparar direkt genom hemliga priser***, och medlemmar i Hotels.com Rewards kan tjäna och lösa in bonusnätter** på tusentals hotell över hela världen. Hotels.com Concierge för iPhone är som att ha en lokal expert i fickan och ger snabb tillgång till tjänster som transport, matleverans, restaurangbokningar och aktiviteter.

© 2017 Hotels.com, LP.Hotels.com och Hotels.coms logotyp är antingen registrerade varumärken eller varumärken tillhörande Hotels.com, LP i USA och/eller andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.

* Priserna i detta pressmeddelande är hämtade 13 november 2017 och baseras på hotellefterfrågan. Alla hotellpriser inkluderar skatter i rumspriset, men observera att vissa städet debiterar en extra turismskatt per person och natt. För ytterligare information så kan man läsa mer om detta på hotellets informationssida under fliken “Meddelanden och avgifter”.

** Hemliga priser är tillgängliga för Hotels.com app-användare. Hotels.com belönar även medlemmar och kunder som prenumererar på Hotels.com via e-post med hemliga priser. Hemliga priser visas där “Din hemliga pris” -banner är bland sökresultaten och finns endast på utvalda hotell och specifika datum. Med förbehåll för fullständiga villkor.

*** Skatter och avgifter ingår inte i bonusnatten. Värdet av bonusnatten är baserat på det genomsnittliga värdet av alla 10 nätter sammanlagt. Fullständiga villkor finns här.