En enhörning är inte bara för semestern: Adoptionsbyrå för uppblåsbara badleksaker lanseras

En enhörning är inte bara för semestern:

Adoptionsbyrå för uppblåsbara badleksaker lanseras

• Av alla svenska semesterfirare tar endast 49% med sig sina uppblåsbara badleksaker hem i slutet på semestern.
  • När sommarsäsongen är över flyter tusentals kvarlämnade och övergivna uppblåsbara badleksaker runt på olika semsteranläggningar världen över.
  • com lanserar världens första ”adoptionsbyrå för uppblåsbara badleksaker” som tillåter gäster att adoptera övergivna flytande föremål.

London, 28 september 2017: 2017 har verkligen populariteten för uppblåsbara badleksaker skjutit i höjden. Sociala medier har varit fulla av poolbilder på semesterfirare tillsammans med uppblåsbara flamingos, enhörningar och pizza slice-bitar.

Men denna trend har resulterat i mängder av kvarlämnade uppblåsbara badleksaker i slutet på säsongen. En ny undersökning från Hotels.com visar att knappt hälften av alla svenskar (49%) packar ihop sina badleksaker och tar med dem hem i slutet på semestern. Resten slängs eller lämnas kvar.

Hotels.com bestämde sig för att göra något åt den stora mängd uppblåsbara badleksaker som lämnas kvar, och har nu startat världens första ”adoptionsbyrå för uppblåsbara vattenleksaker”. Kvarlämnade upplåsbara badleksaker tas till vara och kommer till fortsatt användning.

Isabelle Pinson, Vice President, EMEA på Hotels.com säger: ”En uppblåsbar badleksak borde inte bara användas en semester och sedan kastas bort. Detta är anledningen till att vi nu teamar upp med Hipotels Grand Playa de Palma och lanserar en första adoptionsbyrå som ser till att badleksaker får ett nytt liv.”

Gäster som bokar hotellet Hipotels Gran Playa de Palma via Hotels.com under de närmsta tre månaderna kan dra nytta av adoptionsmöjligheterna, och ge de uppblåsbara badleksakerna en andra chans. På detta sätt slipper gäster även köpa och blåsa upp badleksaker själva.

Trots att svenskar inte är särskilt bra på att ta hand om sina uppblåsbara leksaker efter semestern, så visar undersökningen att svenskar lägger mer tid med uppblåsbara badleksaker än vad de utövar vattensporter, utnyttjar stadens uteliv eller försöker fixa en semesterflirt.

Medan Instagramflöden och kändissnaps antyder att enhörningar eller flamingos är de hetaste accessoarerna att ha runt poolen så visar undersökningen att det faktiskt är den klassiska badmadrassen som är den mest populära uppblåsbara badleksaken bland svenskar. En uppblåsbar krokodil kommer på andra plats, följd av en munk på tredje plats. När svenskar får välja vilken uppblåsbar badleksak de helst vill köpa nästa år så väljer de en drake.

Bland föremål som man oftast lämnar efter sig från semestern kommer uppblåsbara poolleksaker på tredjeplats. På första plats kommer solglasögon och på andra plats kommer solkräm. Andra tillhörigheter som lämnas kvar efter semestern är simglasögon, tidningar och badkläder.

FÖREMÅL SOM ÄR VANLIGAST ATT LÄMNA EFTER SIG FRÅN SEMESTERN:

1. Solglasögon
  2. Solkräm
  3. Uppblåsbara badleksaker
  4. Simglasögon/snorkel
  5. Tidning
  6. After-sun
  7. Badkläder
  8. Solhatt
  9. Handduk
  10. Adapter

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledande webbsida för hotellbokningar med hundratusentals hotell, från internationella kedjor och all-inclusive-resorter till lokala favoriter och bed & breakfast, tillsammans med all information som behövs för att boka en härlig vistelse. Kunder sparar direkt med hemliga priser***, och medlemmar i Hotels.com Rewards kan tjäna och lösa in bonusnätter** på tusentals hotell över hela världen. Hotels.com Concierge för iPhone är som att ha en lokal expert i fickan och ger snabb tillgång till tjänster som transport, matleverans, restaurangbokningar och aktiviteter.
© 2017 Hotels.com, LP.Hotels.com, The Obvious Choice och Hotels.coms Rewards logotyp är antingen registrerade varumärken eller varumärken tillhörande Hotels.com, LP i USA och/eller andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare