Ge dig själv en god jul

Sistaminutensemester – undvik stressen i jul och koppla av på ett trevligt hotell

Stockholm, 19.12.2017 – Julen är alltid en speciell tid på året och en fantastisk möjlighet att samla på sig nya minnen tillsammans med nära och kära. Men eftersom det är så mycket som behöver ordnas, julklappar ska köpas och gäster ska tas omhand, kan det också vara en väldigt stressig tid.  Varför inte ta lite ledigt i jul och unna dig en stilla natt på ett lyxigt hotell. Oavsett om du vill resa bort över själva julen eller slippa kaoset innan har Hotels.com™ listan över de bästa julhelgshotellen där du kan koppla av och bara njuta av julstämningen.

Rosewood Hotel, London

Bo på lyxiga Rosewood Hotel i Bloomsbury, London, och ta ett glas i den förtrollande vintermiljö de skapat. Hotellet har förvandlat sin vackra innergård till ett bedårande vinterlandskap med en pop up-bar i en stuga framför en magisk skog. Här får man perfekt avkoppling i juletid och i ginstugan serveras Monkey 47 Gin i varma och kalla drinkar, alla inspirerade av tyska desserter – missa inte dem! Stanna över natten så slipper du trängas med alla julhandlande och festande människor hemma.

Rosewood Hotel kan bokas för 4 862 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Le Royal Monceau Raffles, Paris

Om du inte tillbringar julen i Paris-palatset Le Royal Monceau Raffles går du miste om något magiskt. Exklusivt för i år erbjuder hotellet sina gäster chansen att uppleva Val Monceau, en tillfällig “skidortsterrass” mitt i hotellet. Dessutom kan gästerna njuta av konditorn Pierre Hermés exklusiva och oklanderligt vita julskapelse kallad Buche, ett ode till de snötäckta Alpernas färger och former.

Le Royal Monceau Raffles kan bokas för 8 419 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Loews Regency New York Hotel, New York

Loews Regency i New York erbjuder alla gäster som bokar rum i december exklusiva julupplevelser. Bland annat är det happy hour varje dag mellan 16 och 18 då det serveras varm choklad lagad av chocolatier Jacques Torres och de gäster som bor i “signatur-sviterna” erbjuds morgonrock och pyjamas designade av Kate Spade. Den som vill undvika att stå i köket under julen kan avnjuta en fantastisk julmiddag på julafton eller juldagen på The Regency Bar and Grill.

Loews Regency New York Hotel kan bokas för 3 881 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Badrutt’s Palace Hotel, Schweiz

Checka in på Badrutts skidhotell med sin spektakulära julgran som lyser upp hotellet och njut av en julmiddag tillsammans med familj och vänner på någon av hotellets restauranger. Det finns även massor av julaktiviteter för barn och i Embassy Ballroom kan barnen fira en sagolik jul tillsammans med tomten och en magisk clown.

Badrutt’s Palace Hotel kan bokas för 2 875 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Hotel Brunelleschi, Florens

Hotel Brunelleschi i Florens slår upp portarna med ett exklusivt erbjudande som gör julen extra speciell. På Hotel Brunelleschi kan gästerna bo en eller flera nätter i något av de olika rummen efter eget val. Frukostbuffén serveras i det historiska Salons Stemma e Liberty och kocken serverar även underbar varm choklad med sachertårta.

Hotel Brunelleschi, Florence kan bokas för 2 171 SEK per rum och natt. Läs mer eller boka på Hotels.com*

Dessa hotell, och tusentals andra boenden runt om i världen kan hittas och bokas via Hotels.com eller via mobilappen som finns för iOS, Android och Amazon Kindle. Glöm inte att boka med Hotels.com Rewards för att spara pengar. När du samlat 10 nätter får du en bonusnatt!

SLUT

För ytterligare information om Hotels.com, kan ni kontakta Nora Mäki, Account Director Nordics via nora.maki@cohnwolfe.com eller per telefon +358 (0)41 433 1078.

Anteckningar till redaktörer:

Mer information finns tillgänglig på Hotels.com-webbplatsen på www.hotels.com eller genom att följa oss på Twitter @HotelsdotcomEU eller Facebook (Hotels.comEurope).

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledande webbsida för hotellbokningar, med internationella kedjor och all-inclusive-resorter till lokala favoriter och bed & breakfast, tillsammans med all information som behövs för att boka en härlig vistelse. Kunder sparar direkt genom hemliga priser***, och medlemmar i Hotels.com Rewards kan tjäna och lösa in bonusnätter** på tusentals hotell över hela världen. Hotels.com Concierge för iPhone är som att ha en lokal expert i fickan och ger snabb tillgång till tjänster som transport, matleverans, restaurangbokningar och aktiviteter.

© 2017 Hotels.com, LP.Hotels.com och Hotels.coms logotyp är antingen registrerade varumärken eller varumärken tillhörande Hotels.com, LP i USA och/eller andra länder. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.

* Priserna i detta pressmeddelande är hämtade 14.12.2017 och baseras på hotellefterfrågan. Alla hotellpriser inkluderar skatter i rumspriset, men observera att vissa städet debiterar en extra turismskatt per person och natt. För ytterligare information så kan man läsa mer om detta på hotellets informationssida under fliken “Meddelanden och avgifter”.

** Hemliga priser är tillgängliga för Hotels.com app-användare. Hotels.com belönar även medlemmar och kunder som prenumererar på Hotels.com via e-post med hemliga priser. Hemliga priser visas där “Din hemliga pris” -banner är bland sökresultaten och finns endast på utvalda hotell och specifika datum. Med förbehåll för fullständiga villkor.

*** Skatter och avgifter ingår inte i bonusnatten. Värdet av bonusnatten är baserat på det genomsnittliga värdet av alla 10 nätter sammanlagt. Fullständiga villkor finns här.