Restips närmare än någonsin när Hotels.com lanserar inspirationsapp

För den som redan planerar sin semester inför 2017 har Hotels.com tagit fram det perfekta hjälpmedlet. Med en ny app, som finns tillgänglig på Apple TV, kan den ressugne hitta inspiration och tips på unika boendeupplevelser, aktiviteter och destinationer på resmål över hela världen.

Appen innehåller 600 olika aktiviteter att välja mellan på över ett 100-tal destinationer. Eftersom den är tillgänglig via ett större TV-format är det enkelt för flera personer att planera en resa tillsammans – till exempel när alla i familjen vill vara med och säga sitt om semestern.

– Vi vill inspirera till bättre resande genom att tipsa om nya destinationer och aktiviteter som passar för olika sällskap. Appen är också perfekt för större grupper, som kompisgäng eller familjer, som vill planera tillsammans, säger Daniel Craig, Senior Director of Mobile at Hotels.com.

Aktiviteterna har något för alla smaker, allt från extrema äventyrsresor och shoppingresor till avkopplande spa-retreater och kulturella hotspots. Aktiviteterna har handplockats av resenärer på Hotels.com och exempel på aktiviteter som finns i urvalet är kanalturer med båt för att upptäcka Amsterdam eller att fånga vågorna i Waikiki.

Varje aktivitet innehåller en mini-guide med bilder och tips på boende. Inom kort kommer även rörligt material att finnas tillgängligt – allt för att göra bokningsupplevelsen mer inspirerande och underlätta för användaren att få en autentisk bild av resmålet.

Appen innehåller även tips om vilken tidpunkt på året som är bäst för olika destinationer och aktiviteter. Det finns även möjlighet att spara destinationer och hotell som favoriter, för att kunna återkomma till sökningen vid senare tillfälle.

När planeringen är klar bokas resan på webbplatsen hotels.com eller på mobil eller surfplatta.

Appen, som tagits fram för Apple TV, är den senaste i raden av innovationer från Hotel.com. Företaget är sedan tidigare prisbelönt för sin mobilapp och var ett av de första digitala resebolagen som under förra året lanserade en app anpassad för smarta klockor.

– Det finns så mycket information tillgänglig för dagens resenärer, därför har vi tagit fram en app som erbjuder mindre guider som är träffsäkra, informativa och visuellt engagerande.  Vi vill vara med våra kunder genom hela resan, från att hjälpa dem bestämma resmål på hemmaplan till att hjälpa till med bokning och support på plats, säger Daniel Craig.

Pressinformation:
För mer information vänligen kontakta pressansvariga på Hotels.com på:
jenny.burman@cohnwolfe.com eller telefon: 0046-723 11 89 55

Här hittar du Hotels.com

Ytterligare information finns på www.hotels.com. Följ oss även på Twitter @HotelsdotcomEU eller på Facebook på: Facebook.com/Hotels.comEurope.