Sommarens hitlåt ökar resandet till Puerto Rico med 45 procent

Sommarens hitlåt ökar resandet till Puerto Rico med 45 procent

Stockholm 6 juli 2017: Sommarens sång, Despacito, har blivit en stor framgång i musikvärlden, men får också många att resa till den vackra ön Puerto Rico enligt Hotels.com. Sökningar på den karibiska ön har ökat med 45 procent sedan låten släpptes den 17 april.

Despacito remix av Luis Fonsi, Daddy Yankee och Justin Bieber, har blivit en global hit. Låtens titel betyder “långsamt”, med semesterfirarna verkar göra det motsatta och beger sig snabbt till Puerto Rico.

Isabelle Pinson, Vice President, EMEA vid Hotels.com kommenterar: ‘Puerto Rico har länge varit en semesterdestination, men för många är ön fortfarande okänd. Vi vet att populärkultur har en stor påverkan på resandet och valet av destinationer. Luis Fonsi och Daddy Yankee kommer från Puerto Rico och det uppmuntrar många att upptäcka denna fina destination.’

Hotels.com tipsar musikälskare om tre stycken hotell på ön som gästerna själva röstat fram som toppalternativ:

Condado Vanderbilt Hotel i San Juan – Detta femstjärniga hotell ligger i eleganta Condado I huvudstaden. Det finns en mycket bra restaurang och en pool direkt vid havet. Hotellet är lyxigt och bevarar den gamla spanska arkitekturen. Gästerna ger det 4.7 av 5 i betyg.  Rum från SEK 3091 per rum och natt.

Hotel El Convento i San Juan – Ett lyxigt boutiquehotell med 4.5 stjärnor i San Juans gamla stad, bredvid katedralen. Hotellet bjuder på historisk charm och elegans.  Gästerna ger det 4.7 av 5. Rum från SEK 1903 per natt.

Las Casitas Village, Waldorf Astoria Resort i Fajardo – En lyxig resort som ligger avskilt och ostört. Har 4.5 stjärnor och på områden finns private villor, en egen ö, vattenpark, golfbana och ett Spa. Ett bra val för en riktigt lyxig vistelse. Gästerna ger det 4.5 av 5 och hotellet har också fått pris för bästa familjehotell. Priser från SEK 2027 per rum och natt.

Hotels.com betyg av gästerna kan variera över tid.

Data är baserat på sökningar april 17, 2017 till juni 17, 2017, jämfört med samma period 2016.

Ends

Om Hotels.com:

Hotels.com L.P. driver Hotels.com, en ledande webbsida för hotellbokningar med hundratusentals hotell, från internationella kedjor och all-inclusive-resorter till lokala favoriter och bed & breakfast, tillsammans med all information som behövs för att boka en härlig vistelse. Kunder får tillgång till direkta besparingar med hemliga priser i appen och medlemmar i Hotels.com Rewards kan samla och lösa in bonusnätter*** på tusentals hotell världen över. Hotels.com Concierge för iPhone är som att ha en lokal expert i fickan, och ger snabb tillgång till tjänster som transport, matleverans, restaurangbokningar och aktiviteter.

© 2017 Hotels.com, LP.  Med ensamrätt.  Hotels.com och logotypen för Hotels.com är varumärken tillhörande Hotels.com, LP.  Alla andra varumärken tillhör respektive ägare. CST# 2083949-50